Två fina recensioner av Ali och Blåklockans hjältar

Jag fick nyligen två fina recensioner av två instagramföljare. Jag blir så glad för all fin feedback jag får på min och Hedvigs bok. Jag tycker själv det är viktigt att berätta när man tycker att någon gjort något bra och det är så kul att också få höra det tillbaka. Jag  blir lika glad varje gång någon skriver eller säger att de tycker om min bok, både stora och små. Tack! Klipper in recensionerna från instagram här nedanför. Tack Tanja Matila och Peggipop!

Jag blir så glad!! Tack!!️#Repost @tanjamatila (@get_repost)

・・・

Måste alla superhjältar ha superkrafter? Kan de verkliga hjältarna vara såna som du och jag eller som Alis pappa som dagligen går till sitt arbete på ett äldreboende och tar hand om andra? Det tror sjuåriga Ali som för första gången följer med sin pappa till hans jobb. Ali är först blyg. Men efter en hel dag bland löständer, papiljotter, dragspel och kärlekmums, har Ali blivit bundis med alla tanterna och farbröderna på avdelningen Blåklockan.

Som ensamstående mamma är det svårt att hitta tid till att läsa. Än mindre till att recensera. Men idag lyckades jag. Ali och Blåklockans hjältar, utgiven av IDUS förlag blir den första boken ut. Författaren Ann Fagerberg Embretsen använder ett enkelt språk och korta meningar. Trots att handlingen är simpel, så bidrar ämnet till att man bara vill veta mer om hur äldreomsorgen ser ut idag. Det tror jag att även många nyfikna barn i åldrarna 3-6 år också tycker. Jag sträckläste boken på 36 sidor medan dottern sov. De många, charmiga och rika illustrationerna i färg av Hedvig Wallin ger i sammantaget en underbar läsupplevelse, som vuxna och barn kan dela innan nattlampan släcks. Det bästa med boken enligt mig är att den innehåller viktiga förebilder som är värda att lyftas fram. Sen tror jag inget barn blir ledset för receptet på Alis kärleksmums, som man hittar på sista sidan!

#boktips #bokrecension #recension #aliochblåklockanshjältar #idusförlag #äldreomsorg #barnbok #annfagerbergembretsen #hedvigwallin #författare #lästips #barnboksprat #barnbokstips #förlag #böcker #barn

FullSizeRender

Tack för dessa fina ord!!❤️#Repost @peggipopp (@get_repost)

・・・

💜📗💜📗💜📗💜📗💜

Bokrecension av: Peggi Popp. 📗Jag har läst den underbara boken ”Ali och Blåklockans Hjältar”. Blåklockan är ett äldreboende där Alis pappa arbetar. Ali, som är sju år, får en dag följa med till Blåklockan och träffa alla de snälla och gulliga tanterna och farbröderna som bor där. 💜Det är mycket glädje i berättelsen, men också sorg, för på Blåklockan finns det tid för varandra. Tid för trevnad och skratt – tid för omtanke, och tid för tröst. 💜”Ali och Blåklockans Hjältar” är finstämt skriven av Ann Fagerberg Embretsén,  med charmiga illustrationer av Hedvig Wallin. 📗”Ali och Blåklockans Hjältar”  finner man på hyllan för barnböcker. Men det är lika mycket en bok för vuxna, tillika en bok som skulle finnas tillgänglig på alla äldreförvaltningar från norr till söder. För är det något som saknas i arbetet med äldre så är det tid – tid för skratt och tid för tröst. 💜P.S. Om ni tittar noga ser det ut som om jag har fingrar och tar för mig av en bit Kärleksmums från bokomslaget😄 D.S.

📗💜📗💜📗💜📗💜📗💜📗💜📗 #bok #bokrecension #barnbok #aliochblåklockanshjältar #annfagerbergembretsen @annfagerbergembretsen #hedvigwallin @hedvigwallin #сова #búho

image1 (2)